pobierz statut Fundacji Fuga Mundi w formacie .pdf
ROZDZIAŁ I.
POSTANOWIENIA OGÓLNE.
§ 1.
Fundacja nosi nazwę Fundacja Fuga Mundi, została ustanowiona aktem notarialnym z dnia 15 listopada 1995 roku w Kancelarii Notarialnej Brygidy Nizio w Lublinie przy ul. Chopina 8, Repertorium A NR 7142/95,
z woli następujących fundatorów:
1. Marek Piasecki
2. Marek Stępniak
i działa na podstawie przepisów ustawy o fundacjach (Dz. U. Nr 21/84, poz. 97 z późniejszymi zmianami).
§ 2.
Fundacja ustanowiona jest na czas nieokreślony.
§ 3.
Fundacja działa na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i poza jej granicami, zgodnie z prawem Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 4.
Siedziba Fundacji znajduje się w mieście Lublinie, gdzie mieści się Zarząd Fundacji.
§ 5.
Fundacja używa pieczęci z napisem wskazującym jej nazwę i siedzibę. Pieczęć może ponadto zawierać znak Fundacji.
§ 6.
Ze względu na cele nadzór nad Fundacją sprawuje minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego.
ROZDZIAŁ II.
CELE, ZASADY, FORMY I ZAKRES DZIAŁANIA.
§ 7.
Celem Fundacji jest wyrównywanie szans osobom niepełnosprawnym i osobom należącym do grup dyskryminowanych i wykluczonych społecznie oraz pomoc ich rodzinom poprzez prowadzenie kompleksowej rehabilitacji medycznej, fizycznej, psychicznej, społecznej i zawodowej, zgodnej z najnowszymi standardami krajowymi i międzynarodowymi.
§ 8.
Cele wymienione w § 7 Fundacja może realizować poprzez:
- organizowanie, finansowanie i prowadzenie obozów i turnusów rehabilitacyjnych dla niepełnosprawnych i ich rodzin;
- promowanie rodziny oraz zagadnień związanych z prokreacją wśród osób niepełnosprawnych, pomoc w leczeniu i finansowaniu kosztów leczenia bezpłodności u niepełnosprawnych osób, organizowanie spotkań matek niepełnosprawnych w celu dzielenia się doświadczeniami macierzyństwa, organizowanie odczytów na temat prokreacji z udziałem specjalistów z tego zakresu;
- pomoc w zaspokajaniu podstawowych potrzeb socjalno - bytowych, organizowanie zbiórek żywności, odzieży, węgla oraz pomoc finansowa w uiszczaniu opłat czynszowych za mieszkania znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej;
- pomoc w leczeniu, zaopatrzenie w leki oraz inny sprzęt rehabilitacyjno - leczniczy, organizowanie zbiórek leków i sprzętu rehabilitacyjno - leczniczego;
- organizowanie, finansowanie i prowadzenie poradnictwa psychologicznego dla osób niepełnosprawnych, osób należących do grup dyskryminowanych i wykluczonych społecznie oraz ich rodzin, pomoc w rozwiązywaniu konfliktów w rodzinie, pomoc w zaakceptowaniu faktu niepełnosprawności;
- organizowanie, finansowanie i prowadzenie poradnictwa informacyjnego w zakresie podjęcia zatrudnienia, uzyskania sprzętu rehabilitacyjnego, udostępnianie publikacji, ulotek informacyjnych wydawanych przez instytucje działające na rzecz osób niepełnosprawnych;
- inicjowanie i podejmowanie działalności promocyjnej na rzecz integracji osób niepełnosprawnych oraz osób należących do grup dyskryminowanych i wykluczonych społecznie ze społecznością lokalną, organizowanie seminariów, szkoleń, działalności wydawniczej oraz współpraca ze środkami masowego przekazu, z władzami lokalnymi oraz organizacjami pozarządowymi;
- doradztwo zawodowe oraz wspomaganie i podejmowanie działań zmierzających do aktywizacji zawodowej oraz tworzenia miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych oraz osób należących do grup dyskryminowanych i wykluczonych społecznie, współpraca z instytucjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych oraz przekazywanie informacji pracodawcom o preferencyjnych warunkach tworzenia miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych;
- organizowanie imprez i zawodów sportowych dla osób niepełnosprawnych oraz osób należących do grup dyskryminowanych i wykluczonych społecznie, turnieje tenisa stołowego, zawodów łuczniczych, wyścigi na wózkach inwalidzkich oraz organizowanie rajdów samochodowych dla osób niepełnosprawnych;
- działania zmierzające do tworzenia infrastruktury rehabilitacyjnej, edukacyjnej i socjalnej, organizowanie ośrodków wypoczynkowo-rehabilitacyjnych dla niepełnosprawnych i ich rodzin, zachęcanie rad gmin do tworzenia ośrodków rehabilitacyjnych z funduszy odpowiednich instytucji przy istniejących ośrodkach zdrowia; tworzenie warsztatów terapii zajęciowej, zakładów aktywizacji zawodowej, zatrudnienia chronionego oraz wspieranie zatrudnienia i samo-zatrudnienia osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy;
- pomoc finansowa osobom niepełnosprawnym w zakupie i remoncie wózków inwalidzkich, wózków spalinowych, pojazdów specjalnie oprzyrządowanych oraz specjalistycznego oprzyrządowania do pojazdów umożliwiających osobie niepełnosprawnej ich samodzielne prowadzenie, organizowanie zbiórek w/w sprzętu, udzielanie informacji o warsztatach instalujących oprzyrządowanie inwalidzkie, współpraca z ośrodkami szkolenia kierowców w organizowaniu i finansowanie kursów prawa jazdy dla osób niepełnosprawnych;
- działania zmierzające do znoszenia barier architektonicznych i komunikacyjnych, przedstawianie obiektów użyteczności publicznej niedostosowanych dla potrzeb osób niepełnosprawnych odnośnym władzom, pomoc i informowanie osób niepełnosprawnych co do możliwości korzystania z funduszy na likwidację barier w domach osób niepełnosprawnych;
- pomoc w zaspokojeniu potrzeb duchowych i religijnych osób niepełnosprawnych i ich rodzin, organizowanie rekolekcji, pielgrzymek, współpraca z parafiami kościołów różnych wyznań.
- organizowanie, finansowanie i prowadzenie działalności edukacyjnej dla osób niepełnosprawnych oraz osób należących do grup dyskryminowanych i wykluczonych społecznie na każdym poziomie kształcenia, w tym na poziomie wyższym; prowadzenie promocji i wspomaganie edukacji;
- organizowanie, finansowanie i prowadzenie działalności edukacyjnej dla organizacji pozarządowych, szkół, urzędów i instytucji działających na rzecz osób niepełnosprawnych, osób należących do grup dyskryminowanych i wykluczonych społecznie oraz ich rodzinom, a także dla asystentów osób niepełnosprawnych oraz wolontariuszy służących pomocą osobom niepełnosprawnym, osobom należącym do grup dyskryminowanych i wykluczonych społecznie oraz ich rodzinom;
- organizowanie, finansowanie i prowadzenie działań wykorzystujących nowe technologie informacyjne i telekomunikacyjne w aktywizacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych
i osób należących do grup dyskryminowanych i wykluczonych społecznie, w tym w dziedzinie edukacji (edukacja na odległość) i zatrudnienia (forma pracy zdalnej, czyli telepraca); - organizowanie, finansowanie i prowadzenie działań mających na celu promocję i wspieranie zatrudnienia oraz rozwoju lokalnego i regionalnego na rzecz osób niepełnosprawnych i osób należących do grup dyskryminowanych i wykluczonych społecznie;
- organizowanie, finansowanie, promowanie oraz prowadzenie działań z zakresu kultury i sztuki,
w szczególności filmu, fotografii, poezji, prozy, muzyki, malarstwa, multimediów i innych nowatorskich form i metod prowadzenia działań kulturalnych; - organizowanie, finansowanie i prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych, dotyczących rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz osób należących do grup dyskryminowanych i wykluczonych społecznie.
§ 9.
Fundacja może współpracować z osobami prawnymi i osobami fizycznymi w kraju i za granicą dla realizacji celów statutowych Fundacji.
ROZDZIAŁ III.
ORGANY FUNDACJI.
§ 10.
Organami Fundacji są:
- Rada Fundacji, zwana w dalszej części niniejszego statutu Radą,
- Zarząd Fundacji, zwany w dalszej części niniejszego statutu Zarządem.
§ 11.
- W żadnym przypadku nie można jednocześnie łączyć członkostwa w organach Fundacji.
- Osoby wchodzące w skład Rady nie mogą pozostawać z osobami wchodzącymi w skład Zarządu w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia.
- Skazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej wyklucza z możliwości wchodzenia w skład Rady.
RADA FUNDACJI
§ 12.
Rada jest organem o uprawnieniach: inicjatywnych, opiniodawczych, kontrolnych oraz nadzorczych.
§ 13.
- Rada składa się od 2 do 12 osób.
- Pierwszy skład Rady, działający na podstawie niniejszego statutu powołuje jednomyślną uchwałą Zarząd Fundacji.
- Kolejne zmiany w składzie osobowym Rady dokonywane są przez Radę.
- Rada wybiera ze swego grona Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady.
§ 14.
- Pracami Rady kieruje Przewodniczący Rady.
- W razie nieobecności Przewodniczącego Rady zastępuje go Wiceprzewodniczący.
- Przewodniczący Rady może udzielić pełnomocnictwa Wiceprzewodniczącemu lub innemu członkowi Rady w zakresie pełnionej przez niego funkcji.
- Przewodniczący Rady w szczególności:
- ustala przedmiot, termin i miejsce posiedzeń Rady;
- przewodniczy posiedzeniom Rady;
- reprezentuje Radę na zewnątrz;
- inicjuje i organizuje prace Rady.
§ 15.
- Rada zbiera się co najmniej raz w roku.
- Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący Rady, Wiceprzewodniczący z własnej inicjatywy bądź
na pisemny wniosek co najmniej 2/3 członków Rady lub na pisemny wniosek Zarządu. - W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć osoby wchodzące w skład Zarządu z głosem doradczym oraz prawem wypowiadania się w sprawach, nad którymi obraduje Rada.
- Decyzje Rady we wszystkich sprawach należących do jej kompetencji podejmowane są w formie uchwał.
- Uchwały podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów w obecności
co najmniej połowy członków Rady, z wyjątkiem spraw uregulowanych odmiennie w pkt. 6 tego paragrafu. - W sprawie zmiany statutu, połączenia z inną fundacją lub likwidacji Fundacji Rada w formie uchwały podejmuje większością ¾ głosów w obecności co najmniej ¾ składu członków Rady.
- Każda osoby wchodząca w skład Rady ma w głosowaniu jeden głos. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego, a podczas jego nieobecności Wiceprzewodniczącego.
- Tryb działania Rady określa uchwalony przez nią Regulamin.
§ 16.
Rada w szczególności:
- zatwierdza opracowane przez Zarząd roczne programy i wieloletnią strategię działania Fundacji
oraz nadzoruje ich realizację; - rozpatruje i zatwierdza roczne sprawozdania merytoryczne i finansowe Zarządu z działalności Fundacji oraz udziela mu absolutorium;
- odwołuje Zarząd w przypadku nie udzielenia mu absolutorium i na jego miejsce powołuje nowy skład Zarządu;
- rozpatruje zmiany w składzie osobowym Zarządu na wniosek Zarządu;
- uchwala i zmienia Regulamin Rady;
- uchwala komunikaty i rezolucje związane z działalnością Fundacji;
- występuje do Zarządu z wnioskami dotyczącymi działalności Fundacji;
- wyraża opinie w sprawach przedłożonych jej przez Zarząd;
- na wniosek Zarządu podejmuje uchwały w sprawie zmiany statutu lub połączenia z inną fundacją.
§ 17.
- Zmiany w składzie Rady mogą nastąpić w przypadku złożenia pisemnej rezygnacji z pełnienia tej funkcji, odwołania albo śmierci osoby pełniącej tę funkcję.
- Odwołania członka Rady dokonuje Przewodniczący Rady lub Wiceprzewodniczący na skutek:
- permanentnego uchylania się od wykonywania obowiązków członka Rady i nie uczestniczenia w posiedzeniach;
- trwałej utraty kontaktu z członkiem Rady trwająca ponad 1 rok;
- istotnego naruszenia postanowień statutu i nie realizowanie uchwał Rady;
- umyślnego działania na szkodę Fundacji i godzącego w dobre imię Fundacji;
- zaistnienie innych okoliczności uniemożliwiających sprawowanie funkcji członka Rady.
- Nowych członków powołuje Rada na miejsce osób, które przestały pełnić tę funkcję
lub dla rozszerzenia składu Rady.
§ 18.
- Członkowie Rady Fundacji:
- nie mogą być członkami organu zarządzającego ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa
lub podległości służbowej, - nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane
z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe, - mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w takim organie zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni;
- Zarząd określa zasady zwrotu kosztów lub wynagrodzenia dla członków Rady z uwzględnieniem zapisów zawartych w pkt 1, pkt 3).
ZARZĄD FUNDACJI
§ 19.
- Zarząd liczy od 2 do 6 osób.
- Zarząd wybiera ze swego grona osoby pełniące funkcje: Prezesa i Wiceprezesa.
- Pozostałe osoby wchodzące w skład Zarządu pełnią funkcje Członka Zarządu.
- Członkowie Zarządu nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§ 20.
Zarząd ma wszystkie i wyłączne kompetencje w zakresie zarządzania i reprezentowania Fundacji
i odpowiada przed Radą za realizację jej celów statutowych.
§ 21.
Zarząd w szczególności:
- reprezentuje Fundację na zewnątrz,
- opracowuje i uchwala roczne i wieloletnie plany i strategie działania Fundacji, uwzględniając wnioski Rady w tym zakresie;
- zarządza majątkiem i funduszami Fundacji;
- przyjmuje subwencje, darowizny, dotacje, spadki i zapisy;
- ustala regulamin Zarządu i biura Fundacji i ich zmiany;
- tworzy i likwiduje zakłady Fundacji i inne jej jednostki organizacyjne, w tym decyduje o podjęciu lub zaprzestaniu działalności gospodarczej, jej formach i zakresie;
- powołuje i odwołuje osoby pełniące stanowiska kierownicze;
- prowadzi politykę kadrową w Fundacji, w tym ustala wielkość zatrudnienia, zasady wynagradzania oraz wielkość środków przeznaczonych na wynagrodzenia;
- konstytuuje skład osobowy Zarządu;
- przygotowuje i składa Radzie roczne sprawozdania merytoryczne oraz finansowe z działalności Fundacji;
- może uczestniczyć w posiedzeniach Rady z głosem doradczym, z prawem wypowiadania się w sprawach, nad którymi obraduje Rada;
- występuje do Rady z wnioskiem dotyczącym zmiany w składzie osobowym Zarządu;
- zgłasza Radzie wniosek w sprawie zmiany statutu, połączenia z inną fundacją, o utworzeniu oddziału Fundacji lub likwidacji Fundacji.
§ 22.
- Zarząd odbywa co najmniej cztery posiedzenia w ciągu roku kalendarzowego.
- Posiedzenia Zarządu zwoływane są na wniosek Prezesa Zarządu, Wiceprezesa Zarządu
lub przynajmniej dwóch innych Członków Zarządu.
§ 23.
Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jego składu,
z wyjątkiem spraw uregulowanych odmiennie w postanowieniach niniejszego statutu.
§ 24.
Przy podejmowaniu uchwał Zarządu każdy członek Zarządu w głosowaniu ma jeden głos, a w przypadku równej liczby głosów decyduje głos Prezesa a podczas jego nieobecności głos Wiceprezesa Zarządu.
§ 25.
- Zmiany w składzie osobowym Zarządu dokonuje Rada na wniosek ¾ składu Zarządu, z wyjątkiem nie udzielenia przez Radę absolutorium, kiedy to Rada może odwołać skład całego Zarządu i powołać nowy skład Zarządu.
- Zmiany w składzie osobowym Zarządu mogą również nastąpić w przypadku złożenia pisemnej rezygnacji osoby wchodzącej w skład Zarządu, odwołania albo śmierci osoby pełniącej tę funkcję.
- Złożenie wniosku do Rady i odwołanie przez Radę osoby wchodzącej w skład Zarządu może nastąpić w przypadku:
- permanentnego uchylania się od wykonywania obowiązków i nie uczestniczenia w posiedzeniach;
- utraty kontaktu z osobą wchodzącą w skład Zarządu przez okres dłuższy niż rok,
- istotnego naruszenia postanowień statutu i nie realizowanie uchwał Zarządu;
- umyślnego działania na szkodę Fundacji i godzącego w dobre imię Fundacji;
- zaistnienia innych okoliczności uniemożliwiających sprawowanie funkcji członka Zarządu.
§ 26.
- Oświadczenia woli w imieniu Fundacji, zaciąganie zobowiązań majątkowych oraz czynności prawne Fundacji o charakterze rozporządzającym do kwoty zobowiązania nie przekraczającej wysokości 3-krotnego średniego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", wymagają podpisu jednej osoby wchodzącej w skład Zarządu.
- Oświadczenia woli w imieniu Fundacji, zaciąganie zobowiązań majątkowych oraz czynności prawne Fundacji o charakterze rozporządzającym do kwoty zobowiązania przekraczającej
wysokość 3-krotnego średniego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenie w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", wymagają podpisu dwóch osób wchodzących w skład Zarządu, w tym Prezesa lub Wiceprezesa. - Zarząd może w drodze uchwały ustanawiać pełnomocników działających w imieniu Fundacji określając ich umocowanie, w szczególności przez określenie czasu trwania i zakresu pełnomocnictwa.
- Pełnomocnictwo nie może dotyczyć spraw związanych z zatrudnianiem pracowników bez względu na podstawę prawną ich zatrudnienia.
- Pełnomocnictwo o którym mowa w ust. 3 wymaga podjęcia uchwały w tej sprawie przez Zarząd oraz ustanowienia pełnomocnictwa w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 27.
Do przyjmowania oświadczeń w imieniu Fundacji upoważniony jest każda osoba wchodząca w skład Zarządu.
§ 28.
Fundatorzy Fundacji mogą wchodzić w skład organów Fundacji.
ROZDZIAŁ IV.
MAJĄTEK FUNDACJI.
§ 29.
Majątkiem Fundacji są środki finansowe wskazane w oświadczeniu woli o ustanowieniu Fundacji i wynoszą 2.000 zł.
§ 30.
Majątek Fundacji stanowią środki finansowe wskazane w oświadczeniu woli o ustanowieniu Fundacji, ruchomości, nieruchomości, prawa majątkowe oraz inne środki finansowe nabyte w trakcie działalności Fundacji.
§ 31.
Fundacja czerpie środki finansowe z:
- Darowizn, spadków, dotacji, zapisów i subwencji.
- Dochodów ze zbiórek, aukcji i imprez publicznych.
- Dochodów z majątku ruchomego, nieruchomego i praw majątkowych.
- Dywidendy z akcji i z udziałów.
- Odsetek od lokat kapitałowych, obligacji i innych papierów wartościowych.
- Działalności Fundacji, w szczególności uzyskane z dochody (nadwyżka przychodów nad kosztami) działalności gospodarczej.
§ 32.
W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia, przyjmuje ona spadek z dobrodziejstwem inwentarza
lub go odrzuca.
§ 33.
- Dochody Fundacji muszą być przeznaczane na realizację celów statutowych Fundacji.
- Fundacja wszelkie wpływy przeznacza na realizację celów statutowych. Zabrania się w szczególności:
- udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem organizacji w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”, przekazywania ich majątku na rzecz ich członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
- wykorzystywania majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego,
- zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych
niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
§ 34.
Fundacja odpowiada za swoje zobowiązania całością majątku.
ROZDZIAŁ V.
ZMIANA STATUTU.
§ 35.
Zmiana statutu nie może prowadzić do istotnych zmian w celach Fundacji i pozostawać w sprzeczności
z wolą Fundatorów.
§ 36.
Zmiany w Statucie Fundacji dokonuje Rada na wniosek Zarządu.
ROZDZIAŁ VI.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
§ 37.
Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w kraju i za granicą, jako działalność dodatkową
w stosunku do statutowej działalności pożytku publicznego.
- O podjęciu działalności gospodarczej, jej rodzaju i zakresie decyduje Zarząd Fundacji.
- Działalność gospodarcza Fundacji może być prowadzona bezpośrednio przez Fundację lub przez wyodrębniony w jej strukturze pod względem finansowo - księgowym zakład gospodarczy.
- Postanowienie punktu 2 niniejszego paragrafu, nie uchybia możliwości prowadzenia działalności w formie spółek i innych podmiotów gospodarczych.
- Kierowanie działalnością gospodarczą Zarząd Fundacji może powierzyć jednemu spośród swoich członków lub innej osobie.
- W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w formie wyodrębnionego zakładu Zarząd Fundacji udziela kierownikowi zakładu, który może być członkiem Zarządu lub innej osobie, pełnomocnictwa do dokonywania czynności związanych z bieżącym kierowaniem działalnością zakładu, określając granice umocowania z wyłączeniem spraw dotyczących zatrudniania pracowników.
- Podejmowanie decyzji w sprawie zatrudniania pracowników, w tym na podstawie umów cywilnoprawnych w zakładzie gospodarczym należy wyłącznie do kompetencji Zarządu Fundacji.
- Osiągnięty przez Fundację cały dochód (nadwyżka przychodów nad kosztami) z działalności gospodarczej przeznacza są w całości na działalność statutową Fundacji.
§ 38.
Przedmiotem działalności gospodarczej Fundacji (wg PKD) mogą być:
- 41 Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków;
- 43 Roboty budowlane specjalistyczne;
- 45 Handel hurtowy i detaliczny pojazdami samochodowymi; naprawa pojazdów samochodowych;
- 46 Handel hurtowy, z wyłączeniem handlu pojazdami samochodowymi;
- 47 Handel detaliczny, z wyłączeniem handlu detalicznego pojazdami samochodowymi;
- 49 Transport lądowy oraz transport rurociągowy;
- 55 Zakwaterowanie;
- 56 Działalność usługowa związana z wyżywieniem;
- 58 Działalność wydawnicza;
- 59 Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych;
- 62 Działalność związana z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki oraz działalność powiązana;
- 63 Działalność usługowa w zakresie informacji;
- 69 Działalność prawnicza, rachunkowo-księgowa i doradztwo podatkowe;
- 70 Działalność firm centralnych (head offices); doradztwo związane z zarządzaniem;
- 71 Działalność w zakresie architektury i inżynierii; badania i analizy techniczne;
- 72 Badania naukowe i prace rozwojowe;
- 73 Reklama, badanie rynku i opinii publicznej;
- 74 Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna;
- 78 Działalność związana z zatrudnieniem;
- 79 Działalność organizatorów turystyki, pośredników i agentów turystycznych oraz pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji i działalności z nią związane;
- 80 Działalność detektywistyczna i ochroniarska;
- 81 Działalność usługowa związana z utrzymaniem porządku w budynkach i zagospodarowaniem terenów zieleni;
- 82 Działalność związana z administracyjną obsługą biura i pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej;
- 85 Edukacja;
- 86 Opieka zdrowotna;
- 87 Pomoc społeczna z zakwaterowaniem;
- 88 Pomoc społeczna bez zakwaterowania;
- 90 Działalność twórcza związana z kulturą i rozrywką;
- 93 Działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna;
- 94 Działalność organizacji członkowskich;
- 95 Naprawa i konserwacja komputerów i artykułów użytku osobistego i domowego;
- 96 Pozostała indywidualna działalność usługowa.
§ 39.
Dla efektywnego realizowania swoich celów statutowych Fundacja może połączyć się z inną fundacją
o podobnych celach działania.
§ 40.
- Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została powołana lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
- Likwidacji prowadzi likwidator wyznaczony przez Radę.
§ 41.
Rada przekazuje majątek pozostały po likwidacji Fundacji organizacjom bądź instytucjom o celach statutowych zbieżnych z celami statutowymi Fundacji.
§ 42.
Treść niniejszego statutu Fundacji przyjęta uchwałą Rady Fundacji nr 1/2011 z dnia 28 stycznia 2011 r.
§ 43.
Niniejszy statut wchodzi w życie z dniem uprawomocnienia się decyzji właściwego Sądu Rejestrowego
o uchyleniu statutu z dnia 10 września 2009 roku i przyjęciu statutu w treści z dnia 14 stycznia 2011 r.